Strona główna > O Coworkingu > Czy powinieneś zatrudniać pracowników zdalnych?

W ciągu ostatnich kilku lat sposób, w jaki pracujemy, drastycznie się zmienił. Według HSO, do 2020 roku 50% pracowników w Wielkiej Brytanii będzie pracować zdalnie. To ogromna zmiana!

W związku z tym przyszłość zwykłego biura z pewnością będzie zupełnie inna niż obecnie. Pracodawcy muszą być na bieżąco z tymi zmianami, co rodzi pytanie - czy firmy powinny zatrudniać więcej pracowników zdalnych? Albo oferować pracę zdalną jako opcję dla swoich obecnych pracowników?

Zapoznaj się z infografiką przygotowaną przez Form Assembly, która przedstawia kilka głównych korzyści dla pracownika i pracodawcy.

Źródło: www.formassembly.com

Jak widać na infografice, pracownicy zdalni są mniej rozproszeni, ponieważ nie pracują w zwykłym biurze, a zatem są o 13% bardziej wydajni i o 20% bardziej produktywni. To wszystko przekłada się na dodatkowy zysk dla Twojej firmy. Ponadto 28% pracowników zdalnych twierdzi, że są bardziej emocjonalnie związani ze swoją pracą, co z pewnością zwiększy ich wydajność. Z punktu widzenia naszej planety tacy pracownicy przyczyniają się również do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

Czy są jakieś minusy?

W pewnym sensie tak, ale w zestawieniu z korzyściami są one bardzo nieznaczne. Pracownik zdalny nie przebywa w biurze, w związku z czym pracodawca ma mniejszą kontrolę i kontakt. Pod warunkiem, że utrzymywana jest regularna komunikacja, naprawdę nie powinno być z tym problemu.

A zatem, czy powinieneś zatrudniać pracowników zdalnych? Ze statystyk wynika, że tak!

Co sądzisz o pracy zdalnej? Czy jest to coś, czego już próbowałeś lub chciałbyś spróbować?