Strona główna > O Coworkingu > Co zrobić, gdy pracownicy opierają się zmianom

Co sądzisz o zmianach?

Czy przyjmujesz je z entuzjazmem, widząc w nich wyzwanie i nową przygodę? A może czujesz się zagrożony i obawiasz się ich, zakładając, że z powszechnych zmian mogą wyniknąć tylko negatywne rzeczy?

Większość z nas siedzi gdzieś pośrodku. Zmiany nie są mile widziane przez większość ludzi; zmuszają do opuszczenia strefy komfortu i powodują, że myślimy "co by było gdyby". To niespokojne uczucie może być wystarczające, aby popchnąć niektórych ludzi w kierunku niskiego nastroju i niepokoju, a to nigdy nie jest mile widziane. W środowisku pracy, ciągła kultura zmian może być głównym czynnikiem wywołującym stres w miejscu pracy.

Jednak zmiany w miejscu pracy zdarzają się czasami i w większości przypadków są one konieczne i przynoszą poprawę ogólnego obrazu firmy oraz pracowników i ich współczesnego środowiska pracy. Problem polega na tym, że niezależnie od tego, jak bardzo jesteś pewien, że zmiana, którą wprowadzasz jako menedżer, będzie pozytywna, możesz mieć małą grupę pracowników, którzy się jej sprzeciwiają.

Sprawdź tę infografikę, która mówi o tym, dlaczego tak ważne jest szybkie dostosowanie się do zmian w miejscu pracy.

Źródło - https://catherinescareercorner.com/2018/02/08/7-undeniable-reasons-why-quick-adaptation-to-change-is-vital-at-work/

Jako menedżer, co możesz zrobić, aby pomóc tym pracownikom, którzy opierają się zmianom i pozwolić im spojrzeć na nie pozytywnym okiem?

To naprawdę sprowadza się do komunikacji. Zmiana jest niepokojąca, gdy nie znasz jej tła, nie jesteś pewien, dlaczego się dzieje, jak będzie wyglądać, jak będzie się czuć i co będzie oznaczać dla ciebie bezpośrednio. Poświęcenie czasu na to, aby usiąść wokół nowoczesnych stołów zarządu i porozmawiać z pracownikami we właściwy sposób, jest kluczowe.

Oznacza to, że należy mówić jak człowiek do drugiego człowieka, a nie tylko wygłaszać prezentację, która myli ludzi ze statystykami i marżami zysku. Twoi pracownicy chcą wiedzieć, jaki to będzie miało na nich wpływ i co będzie oznaczało dla ich dnia pracy. Tak, zyski i poziom produktywności są dla nich ważne, ale nie tak bardzo jak ich satysfakcja z pracy i poziom komfortu.

Powinieneś również poprosić o sugestie i spróbować zaangażować ich w proces tak bardzo, jak to możliwe. Zapytaj ich, co myślą, weź ich opinie pod uwagę i poproś o sugestie, jak ich zdaniem można to poprawić. W ten sposób w pewnym stopniu pozbawiasz ich strachu i pozwalasz im zbadać możliwość podjęcia pozytywnego kroku. To może pomóc w podsycaniu poczucia ekscytacji, a oczywiście każdy lubi i potrzebuje czuć się doceniony w pracy.

Jako menedżer, powinieneś również upewnić się, że twoi pracownicy wiedzą, że mogą się do ciebie zwrócić i omówić wszelkie problemy, jakie mają, kiedy tylko tego potrzebują. Trzymanie zamkniętych drzwi do biura będzie tylko podsycać ogień niepokoju i sprawi, że każdy poczuje się tak, jakby był zdany tylko na siebie. Musisz zbudować ducha zespołu, który zapewni, że wszyscy przejdą przez ten proces razem i zburzyć iluzję "my i oni" pomiędzy kierownictwem i samym biurem.

Czasami zmiany są konieczne, ale nie oznacza to, że są łatwe do zaakceptowania lub zrozumienia. Nie chodzi o to, że musisz trzymać swoich pracowników za ręce podczas zmiany, ale o to, że musisz ich przez nią przeprowadzić i pomóc im dostrzec pozytywy. W rezultacie jest bardziej prawdopodobne, że przyjmą oni nowe podejście, a nie będą się opierać i buntować.

Pracownicy, którzy opierają się zmianom, nie będą zadowoleni, ich morale będzie niskie, a wydajność również spadnie. Jeśli jednak podejdziesz do sytuacji w sposób pozytywny i wspierający, możesz sprawić, że ta negatywna sytuacja nie będzie miała miejsca i że wszyscy będą patrzeć na nadchodzące zmiany z takim samym entuzjazmem jak Ty.